onsdag 18. november 2009

Argentina vs. Italia

Afsdyret nekta meg å sende tilbake søknaden min med mindre jeg hadde negativ katteallergi. Alle skjønner jo at det er umulig, så jeg vedder på hun sa det bare på pur faenskap. Hun sa også at jeg kunne velge alle andre land fra øverste hylle, bortsett fra USA og Spania. Og så sa hun at hun skjønte at det kunne virke urettferdig men at noen allergikere måtte lukes bort og siden jeg hadde flere alternativer på land, ble jeg spurt først.

Men nå har jeg altså fått roet meg og funnet ut at et annet land kan bli enda bedre. Hvor kult hadde det vel ikke vært og kunne komme hjem og brife med flytende spansk eller italiensk? Jo, dritkult! Nå er bare spørsmålet hvilket land jeg skal velge. Italia eller Argentina?
Italia har jeg vært før og vet at det er gorgeous, kanskje det fineste landet jeg har vært i før. Samtidig hadde det vært utrolig kult å dra til Sør-Amerika. Jeg må jo lære meg italiensk helt fra grunnen av, mens spansk kan jeg jo basics på allerede så det er garantert lettere, eller hva? Personlig aner jeg ikke.

Innspill?
Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer:

hedda sa...

spansk får du jo mye mer nytte for i livet senere daa. mange flere jobbmuligheter etc. tror jeg ville valgt argentina, jeg. håper det ordner seg for deg!

Karina Mathilde Sporsheim Jelle sa...

argentina! :)

Hege sa...

stemme for Argentina e! Så lenge e kan komme på besøk!! ;))

Espen sa...

italia

Anonym sa...

spansk helt klart, italiensk er ikke et verdensspråk. spansk snakker de i i nærmest hele latin amerika og sør amerika minus brasil

Tonje Blakstad sa...

Jeg stemmer definitivt for Argentina/ Sør-Amerika! Er selv i Venezuela akkurat nå som utvekslingsstudent. Hadde spansk førsteåret på vgs før jeg dro, og kunne svæææært lite når jeg kom hit. Nå forstår jeg så og si nesten alt, og det har bare gått to og en halv måned. Dessuten er sør-amerikanere det beste folkeslaget du kan komme borti! Jeg anbefaler deg det virkelig på det sterkete ;)