torsdag 17. juni 2010

Jeg har fått vertsfamilie!

OH. MY. GOD. Jeg er speechless. JEG HAR FÅTT VERTSFAMILIE!!! Jeg tuller ikke når jeg sier at tårene trillet da jeg så eposten fra AFS.
Image and video hosting by TinyPic
Viktig å merke seg at det bare er en velkomstfamilie, og at jeg mest sannsynlig får en annen familie hvis AFS finner en bedre til meg innen jeg reiser. I samme byen så klart, slik at jeg skal slippe å flytte.
Men jeg er KJEMPEFORNØYD med plasseringen! Skal bo i byen San Juan som ligger ca. her:
Image and video hosting by TinyPic
Har sittet mye av kvelden og googlet byen min og funnet ut myyye om attraksjoner og klima osv. På vinteren (juni, juli, august) ligger temperaturen mellom 1°C og 16°C men kan også gå litt i minusgrader. På sommeren (desember, januar, februar) er det mellom 19°C og 35°C. Har vært målt hele 44°C!
Det er en veldig moderne by med ca. 112 000 innbyggere og tilsammen rundt 450 000 medregnet alle utenfor bymurene. SYKT mange flere i forhold til lille Kristiansund! Innenfor bymurene ser forresten alle gatene slik ut:
Image and video hosting by TinyPic
Kan bli spennende å bo i en by med klin like gater! Neida (JODA). I følge google earth så bor jeg her:
Image and video hosting by TinyPic
Om det er riktig ANER jeg ikke, men i så fall ligger det VELIG midt i byen.

Familien min består av en far og en mor og tre søsken. Ei jente på 20, ei på 27 og en gutt på 25. Så vidt jeg skjønte ut i fra mailen, er faren ingeniør (engineer) og mora er geolog - om ikke omvendt. Og GJETT HVA? De heter Torres til etternavn. Haha, passer jo bra i forbindelse med VM deeet ja (lol)

Sjekka diverse bilder på google earth og resultatet ble veldig mye av dette. Tror det er en ganske "frodig" by (om det går an å si det). Trær, palmer og parker over alt.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Ei av de andre jentene fra Norge har fått familie bare 30 minutter unna byen min, og ei anna ei har fått familie 30 minutter unna der igjen. CLOSE for å si det slik! Satser på vi får treffes mye, siden vi bor så nærme. Blir sikkert fint å ha noen norske rundt seg av og til.

Nå er jeg SÅÅ spent! Håper egentlig at velkomstfamilien min bestemmer seg for å ha meg hele året, siden de virker så koselige. Har ikke en gang snakka med de, snakk om å få forhåpninger gitt... Lover å komme med en oppdatering når jeg vet mer!

8 kommentarer:

Malin sa...

Gratulerer så sykt mye!!! :D

Hanne sa...

Kjempebra! Grattiiiiis :-D

Hedda sa...

ååååh. gratulerer så mye, marthe! kjenner jeg virkelig er glad på dine vegne nå :D du får sikkert et knallfint år.

Anonym sa...

gratulerer så mye, da kan du bare stresse ned og glede deg :D

Eirin sa...

Heldiggris!
Skulle ønske jeg hadde hatt muligheten til å dra utenlands et år for å studere!

Celine sa...

herlig da :D gratulerer!

ida jolie sa...

ååååå, heldig!!! :D jeg har ikke fått familie enda og siden alle har fått så bra plasseringer mistenker jeg at jeg kommer til å få pingviner til kjæledyr... har du forresten begynt å grue deg enda?

Kristin sa...

Gratulerer! Jeg skal også på utveksling til Argentina til høsten, men jeg reiser med YFU. Jeg kommer til å følge med bloggen din, og håper det er greit at jeg linker til den! Min er www.iargentina.blogg.no :D