mandag 28. juni 2010

E-post og ny vertsfamiliedrøm

Satt oppe alt for lenge i går. Skal jeg fortelle dere hva jeg gjorde på også kanskje? Jo, jeg brukte over 5 timer på å skrive en mail til vertsfamilien min. På spansk. Ti setninger bare. Med god hjelp fra Clue, Tritrans, spanskboka mi, ordbok i papirform, google translate og to diverse verb- og grammatikksider på internett såklart. Har jo liksom 6 i spansk jeg, hurra for det! (klype salt folkens, klype salt...)
Det rare er at når jeg var ferdig med den spanske mailen, brukte jeg tre minutter på å oversette til engelsk, ikke det en gang (i tilfelle de ikke forsto spansken min). Sykt komisk.

Slik så det ut da jeg la meg:
Image and video hosting by TinyPic
Klokka var... fire.

I natt drømte jeg også om vertsfamilien min. Ble sykt skuffa når jeg fant ut at det var spansklæreren min (superlol!) som var vertsmora mi. Og hele familien der nede kunne norsk, så de ville ikke snakke spansk med meg! Herregud, HÅPER ikke det blir slik altså. Håper faktisk at familien min ikke kan engelsk en gang, da lærer jeg jo fortere spansk.

Uansett; slik er været nå:
Image and video hosting by TinyPic
Okei, dette viste vel strengt tatt bare meg. Og det var ikke så fint vær ute nå, som da jeg skrev innlegget tidligere i dag. Jaja, det er varmt ute hvertfall!
Skal straks løpe ned på biblioteket å finne bøker om Argentina. Turistguider, reisebøker, historie... Så på posten en tur med noen utvekslingspapirer, før jeg skal på nachosdate med Espen på Onkel.

Sneiks on a plane.

2 kommentarer:

Malin sa...

1: nederste bildet var rett og slett bare deilig. Raaawr
2: HAHAH!!!! Kari som verstmor! Buenos Dias, Marthe. *slurp* Jeg døøør!!
3: klokka fire er da ikke SÅ sent da! :D

ida jolie sa...

haha, jeg hadde en liknende drøm om min (fortsatt ukjente) vertsfamilie. de snakka masse norsk, bestod av kanskje 40 personer, hester, geiter, med kjøkkenet i friluft og det ene verre enn det andre...