onsdag 2. juni 2010

Reiseruta er klar

Jeg sjekker AFS-sine sider fire hundre og førti ganger om dagen, løper til postkassa både morgen og kveld og sjekker mailen min annen hver time. Jeg er desperat. Typ, må ha vertsfamilie . Jeg har kontakt med fem av de andre jentene som skal til Argentina sammen med meg (tre vi ikke vet om enda) hvorav hele tre av de har fått familie! 24. mai, i går og i dag. Jeg dør. Alle sammen har dessuten havna ca. midt i landet. Så sykt standard at jeg havner i sør og må dra på pingvinjakt for å overleve...

Hun ene fra byen her har fått seg vertsfamilie i USA nå nettopp og familien der var vegetarianere. Jeg har faktisk ikke tenkt på at man kan komme i en vegetarfamilie. Det hadde jo blitt spesielt. Har så sykt høye forventninger til familien, selv om jeg vet at jeg ikke burde ha det. Regner med at det går begge veier, så kan vel mildt sagt si at jeg har prestasjonsangst? Tenk om AFS har framstilt meg helt feil til vertsfamilien da? Hjelp.

Fikk reiseruta mi i går forresten. Slik ser den ut:
Kristiansund - Oslo
09.15 - 10.10

Oslo - London
16.55 - 18.15

London - Buenos Aires
21.50 - 05.15

Turen vil altså ta ca. 20 timer. Insane.

Fikk bagasjelapper i posten i dag. Merker at det virkelig begynner å nærme seg!
Image and video hosting by TinyPic
Nå er jeg snart ferdig med visumsøknaden min også. Har fylt ut fødselsattest og politiattest på spansk, en masse underskrifter hit og dit, og det eneste som mangler nå er... Passbilder til visumsøknaden. Fint liv.

I morgen starter vi kvart over 11 på skolen, det regner, mattetentamen gikk dritt og jeg må begynne på en presentasjon om en "kultursak" til i morgen. Ha en fin onsdagskveld!

1 kommentar:

Helene sa...

Heija, Helene her!

Du får helt sikkert familie snart. Jeg har ikke kommet i gang med visumsøknaden enda :S Huff... Er litt slitsomt, må reise tre og en halv time for å få det der stemplet! Fortell når du også får familie!

Hasta luego! (eller noe sånt ^^)