mandag 30. august 2010

Familiesamling og ellers en kjapp oppdatering

16:17

Nå vet jeg endelig hviken skole jeg skal gå på! Colegio Central Universitario "Mariano Moreno", uten at det sier dere noe som helst. Må gå med de som er året yngre enn meg, noe som er litt kjipt siden de jeg kjenner (eller i hvertfall har snakka med da) er året eldre enn meg. Så jeg går altså førsteåret... Satser på det blir superenkelt slik at jeg kan flytte opp til de som er like gamle. Da får jeg mer interessante fag også siden vi velger spesialiserte linjer (jeg går sociales forresten).

Herregud, på lørdag vet dere, så var det SYKT varmt her. Det var vel 36 grader i skyggen eller noe og knallvarm vind. Husk at det er vinter her nå da (tilsvarer februar) og at på sommeren blir det nærmere ti grader varmere. I dag er det "visstnok" kaldt da. Alle går i langbukser og gensere, mens jeg kommer i topp og chinos og bare "ååå, så varmt de e!".

Var ute (igjen) med kusina mi og vennene hennes på lørdag, og det var sykt artig. Dansa mye mer denne gangen enn forrige gang. Kan overhodet ikke danse i forhold til folk her nede, men det er artig likevel. Folk her nede er forresten veldig glade i å ta bilder. MASSE bilder. Jeg ser selvfølgelig ut som en dass på alle. Legger ut noen likevel, siden jeg ikke har noen andre bilder å ta av.
bilder // her

Var til mis abuelos i går på "lunsj". Er visstnok veldig vanlig her å dra til familien for å spise lunsj sammen på søndager. Nesten hele familien var der (er ganske mange det altså!), så det var ganske fullt for å si det sånn, men det var råkoselig selv om jeg ikke skjønner så mye. "Bestefar" har forresten over hundre fugler i bakgården. Han har visstnok konkurrert kjempemasse med de og sånt. Visste ikke at det fantes fuglekonkurranser en gang jeg! Fikk forresten servert en sykt god sitronpai, men den var så mektig at jeg ble kvalm med én gang. 

Oppdaterer dere neste gang det skjer noe. Begynner jo på skolen i morgen, så skal se om jeg ikke får laga et innlegg eller noe derfra. Nos vemos!

2 kommentarer:

Ingvild sa...

Så søt du e Marthe! Håpe alt stend bra til der nede og at du kosa dej kjempemykje. Du e heldig som ikkje he begynt på skulen før no da! uansett: lykke til på første skuledag og håpe du fe et fantastisk år i Argentina :D

mia sa...

Lykke til i morra da! :D