mandag 23. august 2010

La familia

14:39

paa tide med et blogginnlegg naa kanskje. Jeg har det kjempebra!! Kom fram til San Juan i gaar morges. Baade min mage og de andres verket av nervoesitet, spenning og forventning. Crrrazy. aldri foelt det på den maaten foer. Apropos bussturen: den var overhodet ikke ille! Tror ikke du kan se for deg bussene engang. Nesten saa jeg vil toerre aa paastaa at det var bedre enn first class paa fly. Setene var supermyke og kunne legges helt ned, det var en slags "puff" til aa ha foettene paa, vi fikk teppe, pute, middag og frokost. Sov i 9 eller 10 timer fordi det var saa herlig.

Over til la familia. De er raakoselige og mis hermanas er supersoete. Vertsforeldrene mine gjoer virkelig alt de kan for at jeg skal foele meg hjemme, og det er ikke langt unna heller. Det foerste vi gjorde da vi kom "hjem" var aa spise croissanter med melis og drikke te. M-mm! Huset er kjempefint og vi har til og med hage. Har fått mitt eget rom noe jeg er veldig fornoeyd med. Jeg glemte naturligvis aa printe ut bilder aa ha med meg, saa veggene er faareloepig tomme... Nevnte jeg at vi har hushjelp?? Og saa har vi ei som kommer og lager lunsj. I could get used to this!

Foeler allerede at jeg blir flinkere i spansk. Plukker opp mange nye ord, og jeg forstaar overraskende mye av det som blir sagt rundt meg. Mami leste og oversatte en avisartikkel med meg i gaar slik at jeg skulle laere litt. Begynner paa skolen paa torsdag. Gruer meg nesten ihjel altsaa! Spansken min kan ikke akkurat skrytes av! Men, men. Jeg har det altsaa bra. Oppdaterer noen bilder neste gang jeg blogger. Maa bare faa tak i en adapter til pc'n min foerst.

4 kommentarer:

Espen sa...

aww, hørtes koselig ut. Du får kose deg vennen <3

Hildegard sa...

Kanskje på tide med et blogginnlegg skriver du, synes du har skrevet en hel del siden torsdag jeg! Skulle ikke sitte så mye på pc'n...! Men dette er jo første blogg om familietreffet så det er vel greit. Utrolig kjekt at familien er så kjekke og at du så langt trives så godt med dem. Du må hilse dem så mye fra La Mama hjemme i Norge.
Mamma

Hedda sa...

aaah, det hortes raabra ut, marthe. kunne taklet aa ha ei som lagde lunsj hver dag jeg ogsaa altsaa. gleder meg til aa hore mer, og du kommer til aa bli superflink i spansk (som du kommer til aa ha MYE nytte av resten av livet) :D

Marie sa...

Så bra at du trives! Gleder meg til å lese mer :)