torsdag 19. august 2010

Litt tanker om utvekslingsåret

Fikk en kommentar med spørsmål om hva jeg tenker om året, og hvordan jeg og Espen skal gjøre det nå som jeg flytter.

Jo, altså. Jeg gleder meg. Veldig. Drar jo faktisk I MORGEN (teknisk sett i dag)!!! Tingen er bare at jeg ikke helt vet hva jeg gleder meg til. Det er noe annet å glede seg til en sydentur eller besøk fra noen du ikke har sett på lenge, fordi det er så vanlige ting og du har gjort det før. Tror egentlig ingen helt vet hva de har begitt seg utpå før de faktisk står med begge føttene plantet på flyplassen i vertslandet (?). Har snakket med flere som jeg skal reise sammen med, og de føler det på samme måten. Det er på en måte rart, for man vet ikke omfanget av det!

Følte en periode at AFS fratok meg litt av gleden, ved å bare gi meg en velkomstfamilie som ikke ville snakke stort med meg, men nå er jeg ganske fornøyd igjen, ettersom jeg har fått en permanent familie som jeg VET faktisk vil ha meg. Jeg er ikke spesielt nervøs for øyeblikket. Forunderlig rolig i forhold til hva jeg trodde jeg skulle være også, men shit, tror ikke jeg har skjønt det enda heller. Har ligget inne hos mamma de siste nettene. Føles nesten naturlig når jeg ikke skal se henne på et år. Rart egentlig.

Angående Espen og meg, har vi vært ganske mye til og fra med tanke på hva vi skulle gjøre, men vi har kommet fram til at et slags "åpent forhold" vil være det beste. Er vi ment for å være sammen, blir vi sammen igjen når jeg kommer tilbake også. Det vil sikkert ta litt tid å bli kjent med hverandre igjen, med tanke på at det faktisk er et helt år borte fra hverandre det er snakk om, men jeg håper det vil gå bra. Det VIL gå bra.

Han overnatta hos meg i natt, som den siste natta vi skulle ha sammen. Det var fint. Litt rart også, å tenke på at jeg ikke vil sovne i armene hans igjen på et helt år. Så stod vi opp og spiste is til frokost og hadde det fint en stund til. Tror det kommer til å bli hardt på flyplassen i morgen, though.

Nå står mobilen, iPoden, kameraet og pc'en til lading, slik at det er fulladet. Skal drømme fine drømmer i natt, siden det er den siste natta mi i huset mitt på ett år.
Image and video hosting by TinyPic
Poster nok et innlegg i morgen før jeg drar, vi får se. Uansett skal jeg prøve å holde der oppdatert så snart som mulig. Kan ikke love noe though!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå, så trist! Men mest fint, og veldig, veldig spennende!!!

God tur, husk å blogge masse :)