tirsdag 3. august 2010

Oppdatert reiserute og mer informasjon

Lol, var inne på British Airways sine nettsider for å se på flyvningen til Buenos Aires som vi skal reise med 19. august. Første jeg merka meg var selvfølgelig prisen:
Image and video hosting by TinyPic
HALLO!!! 23 829 kr for ÉN VEI.

Men så så jeg at ankomsttida i Buenos Aires plutselig var 09.50 og jeg skjønte ingenting, i og med at i mine papirer står det 05.15. Sendte så mail til AFS og lurte på om det var en liten skrivefeil på gang, og fikk mail drøye tre kvarter senere om at reiseruten var endret. Nå ser altså reiseruta slik ut:

09:15 - 10:10     Kristiansund   -     Oslo
16:55 - 18:15     Oslo               -      London
21:50 - 05:15     London          -      Sao Paulo
07:05 - 09:50     Sao Paulo      -      Buenos Aires

Det nye er altså en mellomlanding i Brasil, før vi lander i Argentina. Og dermed skal jeg altså reise i... 24 timer og 35 minutter før jeg endelig er framme. OVER ET DØGN DET SKAL JEG SI DERE. Heldigvis leste jeg på British Airways sine sider at flyturen over altlanteren inkluderer et tre-retters måltid + drikke, tv, teppe, pute, sovebriller og sokker (kan noen fortelle meg hva DET er...?), så forhåpentligvis går flyturen litt fortere enn jeg tror det vil.

Snakka forresten med vertsbroren min her om dagen. Han sier at jeg ikke vil merke noe særlig til vinteren siden den nesten er over i det jeg kommer. Om vinteren er temperaturene vanligvis på 10° om dagen og -2° om natta, men dette kunne variere veldig. Om sommeren sa han at det var vanlig med temperaturer fra 45°-50° på dagtid, og han nevnte også i slengen at utvekslingsstudenter brukte å klage på varmen. DET lover jo godt? Dessuten regner det nesten ikke noe i løpet av året, bare litt på sommeren.

Fant noen bilder fra området jeg skal bo i. Virker jo kjempefint der.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Merker jeg bare gleder meg mer og mer til jeg reiser nå! 16 dager (eks. i dag). Sykt skummelt også egentlig.

3 kommentarer:

Eirin sa...

herre du er heldig!
Med en gang jeg har spart opp nok penger er det første jeg skal ut å reise. Definitivt!

Liker det nye designet ditt forresten :)

Anonym sa...

Ny header, fin! Twins!!

Så utrolig spennende det må være nå, rett før du drar! Området ser kjempefint ut iallefall :)

Anonym sa...

sokkene er ..praktiske haha. kaldt på flyene joo :o