onsdag 8. september 2010

Skolen er faktisk gøy

20:09

Nå er det ei uke siden første skoledag her. Skal si tida flyr! Har det sykt artig på skolen nå, selv om jeg ikke forstår noe av hva som sies i timene. Jeg gjør for det meste bare dette:
Ops, feil. Dette:
Prøver å lese ting jeg ikke vet hva er, og satser på at når jeg har blitt god i spansk og skjønner hele teksten, kan jeg bruke det til noe nyttig. As if. Skolen i dag var kjempekoselig. Mens de andre hadde prøve i Kultur og Kommunikasjon, satt jeg og tegna og pugga gloser. Etterpå fikk vi nesten en hel time fri hvor mesteparten av klassen satt ute i sola og drakk Mate mens noen spilte gitar og sang. Wonderwall med Oasis faktisk, og en masse argentinske sanger.

På skolen har vi egentlig bare 5 minutter friminutt mellom timene, men i virkeligheten er det nesten et kvarter. Ingen går inn i det klokka ringer, lærerene kommer alltid forsent til timene og klassen bruker minst 5 minutter på å roe seg ned (tilstrekkelig til å høre seg selv tenke that is...). Vet ikke hvor mange ganger jeg tenker "welcome to the jungle" i løpet av dagen, men jeg skal love deg at det er mange! Det er IKKE Norge vi er i for å si det sånn.

Har en i klassen som er kjempekeen på å lære meg spansk (en av MANGE) så i dag sa han sånn "MARTHA, I have made you a list!" og jeg bare "...". 140 nye ord jeg skal kunne. Men jeg er fornøyd, jeg trenger det jo!
Så kom jeg hjem, så på værmeldinga og bare:
Svarte. Jeg skal ha gym i 27 grader. Det var nesten tortur. Hadde sola midt i trynet under hele gymmen, ble kokvarm av bare noen situps, og så ikke ballen når den kom mot meg på grunn av sola. Vi har faktisk gym utendørs på en kjempestor plass, og det er sykt glatt der. Holdt på å gli meg ihjel flere ganger. I tillegg er det ikke vegger så hvis ballen går utenfor banen (noe den for så vidt gjør hele tiden), må du springe som en gal for å få tak i den igjen. Vi er forresten bare oss jentene når vi har gym. Uvant, men veldig koselig.

5 kommentarer:

Kristin sa...

Kjenner meg igjen i det meste! Du var forresten sykt flink til å tegne!! :D

Anonym sa...

veldig kjekt å lese bloggen din:) spennende å høre hvordan du har det.

Tonje Blakstad sa...

Høres kjent ut med den type skolesystem, ja! haha. Men nyt det, når du kommer tilbake til Norge kommer du faktisk til å savne sånne dager også :)

Lisa sa...

haha. naaw råsøtt med den lista da, Martha;) <33

Anonym sa...

As of late it truly is hard to get helpful material. I have been
searching on the net for quite some hours these past days, nevertheless I do not received any kind of helpful posting like yours.
Thanks a lot and continue what you're doing:)
Feel free to surf my webpage ibs treatment