tirsdag 28. september 2010

Día del estudiante

20:39

Her i Argentina er det sånn at nesten alle yrkesgrupper har sin 'dag' hvor de får fri. For eksempel har lærerene "dia de los profesores" og studentene har "dia del estudiante". Dia del estudiante er alltid den 21. september, og alle elevene får fri fra skolen den dagen, og dagen før 21. går alle studentene ut et eller annet sted. Her i San Juan er det veldig vanlig å dra til Dique de Ullum, men i år var det veldig mange som dro til et kjempelite sted som heter Zonda, eller Villa Tacú om du vil, hvor det er masse cabañas (hytter/landhus).

Egentlig var det meningen at jeg skulle dra til Villa Tacú sammen med flere av jentene fra klassen, men siden de bestemte seg for å ikke dra likevel, endte jeg opp med å dra sammen med Agostina og så og si alle vennene hennes. Jeg angrer ikke for å si det sånn, for det var råartig! Vi kom dit på mandagen, pakka ut (etc.) og gikk for å se oss rundt. Senere utpå natta dro alle sammen opp på 'campingplassen'. Jeg tuller ikke når jeg sier at hele campingplassen var en eneste stor fest. Det var telt, biler, folk og musikk om hverandre overalt, og det hele var et eneste stort kaos. Det var fantastisk artig though! Møtte sykt mange folk som jeg verken husker navn eller ansikter på i ettertid.

Ca. rundt 6 gikk vi tilbake til la cabaña, spiste kjøttstykker i pølsebrød og 'sov'. Endte vel opp med å stå opp igjen rundt 8. Skal si deg det at det ikke er bare bare å sove på gulvet blant 15 andre! Tirsdagen dro vi litt rundt til andre cabañas, spiste hamburgere til lunsj, hørte på musikk og prata, før vi dro hjem utpå ettermiddagen. Jeg hadde det kjempefint, og skulle ønske jeg fikk oppleve dia del estudiante en gang til!
Image and video hosting by TinyPic
Jeg har forresten fortsatt fire feite myggstikk i fjeset etter mandagen. Jeg som tenkte som så da jeg tråkka på min tyvende kakerlakk, "det er i det minste ikke mygg her", men den gang ei...

1 kommentar:

Marie sa...

Så fint bilde av deg :)