mandag 6. september 2010

Familietur til Barreal

17:32

Tilbragte helga i Barreal sammen med familien. Barreal er et kjempelite sted (100 innbyggere MAKS) ca. 3 timer med bil unna San Juan og det består for det meste av fjell.
Barreal var veldig fint, men det var ikke så mye å gjøre på for min del, så jeg kjedet meg litt. Både på turen fram og tilbake ble jeg ekstremt bilsyk (standard) fordi det var så sykt mange svinger og jeg satt i baksetet sammen med to unger som herjer og hopper rundt og skriker. Jeg blir stressa, og så blir jeg kvalm. Her sitter man forresten ikke med bilbelte når man sitter i baksetet, selv om man kjører i 120. Sykt er ikke DET da?

Uansett; vi kom dit på lørdagen, spiste lunsj på restauranten og dro på tur til elva. Det var sykt mange fine steiner der. Lilla steiner med blå prikker, rosa steiner, grønne med røde prikker, grå steiner, røde steiner osv. Veldig surrealistisk med svettetemperaturer og snødekte fjell for å si det sånn.
På kvelden spiste vi/hadde vi/lagde vi (aner virkelig ikke hvordan man skal skrive dette jeg??) Asado. Går ut på å grille kjøtt over glødende kull over lang tid etcetera, etcetera, google it. Sykt godt. På natta gikk jeg ut for å se på stjernene siden jeg hadde fått det anbefalt, og det var kjempefint! Må meddele at jeg føler meg veldig langt fra Norge når jeg ikke ser igjen ett eneste kjent stjernebilde (Karlsvogna, Lillebjørn, Orions Belte osv.) når jeg ser opp på himmelen. Veldig forvirrende å ikke kunne kjenne igjen himmelen jeg har sett opp på de siste 16 åra!

Dagen etterpå dro vi for å se på mer fjell, vi klatra i fjell og jeg tok bilde av fjell. Som sagt var det masse fjell her, men det fikk dere vel med dere.
Og så et lite bildedryss fra stedet vi bodde.
Barreal var fint! Siden det er vår nå var det knopper på alle trærne, og noen hadde allerede blader. I tillegg var det cherry blossom trees overalt. Sykt koselig! Gleder meg sånn til sommeren er her nå, og jeg kan gå i shorts og t-skjorte. I dag var det supervarmt på dagen, men på morgenen er det liksom 7 grader eller noe så man må jo pakke seg inn for halve dagen.
Skal prøve å ta med kameraet på skolen denne uka. Får se om jeg gidder, speilreflekskameraet er jo ikke akkurat bare å putte i lomma for å si det sånn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Mye stein ja, men det er du jo vant til, og tøft at de også er oppatt av litt fjellturer. Tror kanskje ikke at særlig mye av garderoben din passer enda :) Fine bilder. og kjøp deg bilsyketabletter å ha på lur. M

Anonym sa...

Fine bilder Marthe :) Skjønner at det ble mye fjell på denne turen, og litt stein i forskjellige farger. Håper du koser deg. Og lykke til vidre :)