mandag 20. september 2010

Helgeoppsummering

16.13

Har vært kjempeopptatt hele helga! Her går jeg hele uka og ikke gjør en dønn dritt, men så kommer helga og da har jeg plutselig nesten ikke tid til å tenke. Jeg har sikkert vært hjemme max 5 timer i våken tilstand til sammen!
Fredag var jeg og Agostina ute. Igjen. Herregud, så sykt artig det er å gå ut her. Du må faktisk være med på det for å skjønne det. Artigartig! Lørdag sov jeg lenge, stod opp til lunsj og dro straks ut sammen med noen fra klassen for å jobbe med et historieprosjekt vi har på skolen.
Senere på kvelden (natta?) dro jeg, Agostina og Gabriel i bursdag til kusina vår, Sole. Må innrømme at jeg føler meg sykt lost når jeg så vidt kjenner noen og ikke skjønner bæret av det som blir sagt rundt meg. Men, men.
søndag ble jeg vekt av vertsmamma som sa "vi drar til klubben nå, så du må stå opp!". Så hadde jeg mer eller mindre 5 minutter på meg til å ordne meg før vi dro. STRESS. "Klubben" er forresten et stort sted hvor masse folk drar på søndager (og andre dager). Det er baner for tennis, fotball, volleyball, basket, bandy og svømmebasseng. I tillegg er det store griller overalt slik at folk kan lage Asado, og spise lunsj der. Mami sa at om sommeren er de der hver helg, noe jeg fort kan bli vant til. Det er fint der! Nok prat, BILDER!
Dette er småsøstrene mine og mami på rulleskøytebana. Her er det utrolig populært med artistic skate (usikker på oversettelsen. Kunstløp bare uten is, og med rulleskøyter) og kusina mi Sole er faktisk den beste i hele Sør-Amerika. Sykt er ikke DET da? Hun skulle egentlig til USA og trene der nå, men siden det er kjempedyrt kunne hun ikke likevel.
Utrolig søte lillesøster til høyre + random.
 
Bassengene. Naturligvis uten vann nå siden det er vinter og kaldt... Ha-ha.

Etter å ha vært der og spist lunsj, dro jeg videre til "gården" til Sofí, ei venninne i klassen, sammen med resten av klassen. Vi var vel strengt tatt bare halve, ettersom resten ikke kunne komme. Her er det veldig vanlig å ha et hus i byen som man bor i, og et slags landsted i tillegg. "Gården" hennes var kjempestor og råfin, og de hadde fotballbane, svømmebasseng, masse hunder og hester (!!). Vi satt for det meste på gresset og skravla, drakk brus og spiste kake (de er syke på å spise søte ting her forresten), spilte fotball, sang og spilte gitar, og hadde det fint. Det var supervarmt også, så jeg holdt jo på å svette vekk. Skjønner ikke hvordan de klarer å gå i langbukse og genser her når det er nærmere 30 grader...!!
Nå drar jeg med Agostina og vennene hennes til Zonda (liten "by" i nærheten) siden det er "la dia de estudiantes" i morgen. Forklarer mer når jeg kommer hjem i morgen, men nå må jeg løpe!

Ingen kommentarer: