fredag 17. september 2010

Første tabbe

19.20

Herregud, dette MÅ jeg bare fortelle. Her i San Juan har vi noen dype grøfter på hver side av veien (ca. 1 meter dype), og når vertsmamma slipper meg av om morgenene må jeg alltid se meg godt for. Så, på tirsdag, var jeg litt sent ute (noe jeg for så vidt er hver dag). Naturligvis glemmer jeg å se meg for og tråkker RETT ned i grøfta. RETT foran skolen. Så mens jeg ligger der og kaver kommer plutselig ene jenta i klassen min forbi og flirer seg halvt i hjel før hun hjelper meg opp. Kunne ikke noe annet enn å tenke "åh, kjære gud, drep meg NÅ". P-I-N-L-I-G.

Uansett. På lørdag var jeg en tur ute med Agostina (kusina mi) og spiste is. 0,25 kg crema de cookie y vainilla. Sykt godt. Har vel nevnt et titalls ganger at jeg kommer til å bli god og rund dette året, og jeg tror jeg har helt rett. Vi prata masse og bare kødda. Jeg øver spansken min på henne, og hun øver engelsken sin på meg. Hun er så artig å være med! Gjør faktisk ikke så mye at jeg ikke har vertsøsken på min alder når jeg har både henne, Gabriel og flere andre søskenbarn på min alder.

Apropos søskenbarn. Gabriel hadde bursdag i går, så en god del av vennene hans var der. Synes av og til at det blir litt kleint siden jeg for det meste sitter og ser på og skjønner NADA, men heldigvis hadde jeg noen andre av søskenbarna mine der som jeg snakka med. Veldig dårlig engelsk fra deres side og veldig dårlig spansk fra min side, men på en eller annen måte funker det likevel.

Skal oppdatere bloggen litt oftere enn det jeg har gjort. Har vært en smule lat. Og JA - jeg skal ha med kameraet på skolen snart. Er litt lat der også, men det er tross alt en murstein det er snakk om. Om det er noe spesielt dere vil at jeg skal skrive om, må dere si i fra! Har planer om å skrive om hva som skjer generelt i hverdagen min, litt mer om skolen, prisene, folket her, maten etc; men om det er noe mer så må dere kommentere :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Liker at du brukte Horchata som overskrift ;) hehe
gleder meg til å lese om skolen og maten spesielt :P

Anonym sa...

kan du ta bilde av disse grøftene så vi skjønner hva du faktisk falt i ? :) håper du får et superfint år !!

Anonym sa...

har du hatt noen dårlige erfaringer så langt? Og har du vært fornøyd med AFS?

anniken sa...

håper du har det fint nede i argentina, savner deg her hjemme, kristiansund er liksom ikke den samme etter du dro, men men, gleder meg til du kommer hjem, da skal vi ha masse filmkvelder, det har jeg bestemt :D

Marthe sa...

Anonym #2: Haha, skal se om jeg får gjort det.