onsdag 29. september 2010

Ida Maria i Argentina

22.41


Jeg fant min musikalske søster i dag! Sånn helt seriøst. Jeg var i bursdag til søte Ditte fra Danmark og der var det naturligvis en hel haug med folk jeg ikke ANTE hvem var, men jeg begynte uansett å snakke med noen. Så spør de sånn "aaah, que música escuchas?" og så begynner jeg å ramse opp Arctic Monkeys, the Killers, the Strokes osv, og de bare "herregud, vi er ca. de eneste i hele Argentina som liker the Strokes!!!" og det skal være sikkert og visst. De er faktisk de første jeg har snakka med som har hørt om dem! Veldig artig. Min - herved utropt som - musikalske søster holdt bokstavelig talt på å dø da jeg fortalte at jeg hadde vært på konsert med the Kooks. Hun ELSKER the Kooks og har Luke (vokalisten for intetanede) som profilbilde på face til og med. Me gusta mucho!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Og så, en av guttene plutselig "du er fra norge, ikke sant? Hører du på Ida Maria?" og da ble jeg naturligvis så speechless at det halve kunne vært nok. Ha-lo, når folk knapt har hørt om the Strokes forventer man i alle fall ikke at de har hørt om Ida Maria! Han syntes Ida Maria var dritbra, og jenta ved siden av begynte å synge på ene sangen hennes. Stjerne i margen!!! 

Tenkte å lage et innlegg med musikken folk hører på her nede, men jeg må bare finne ut hva sangene heter først... Det er i hvert fall noen sanger som går på repeat HELE tiden (i tillegg til den americano-sangen og stereo love OG Lady Gaga...), og jeg har alle på hjernen uten en gang å vite hva som synges.
Alt er på spansk, og jeg klarer jo ikke skille ord fra hverandre i sanger, så vi får se når det blir!

Ingen kommentarer: