lørdag 11. september 2010

Ikke lenge igjen til sommeren

02:31

Det er så fint vær for tiden! 26 grader i dag og knallsol. Det er sjeldent jeg har sett ei sky på himmelen (bortsett fra da det regna i to dager) på den tida jeg har bodd her. Tok med meg den norske boka mi og kameraet ut i hagen etter at jeg kom hjem fra skolen i dag og tok noen bilder.
Papegøya Lorenzo. Han kan faktisk snakke. Tror jeg da. Jeg kan jo fremdeles ikke spansk, så det er vanskelig å vite om han sier noe konkret eller bare vrøvler.
Se så fin og grønn gata mi har blitt! Alle trærne i San Juan ser slik ut for tiden. Herlig å vite at sommeren er rett rundt hjørnet!
Var i bursdagsselskap på onsdagen til ei jente i klassen. Vi spiste empanadas, godis og masse kake. Prata råmye og dansa en del. Var i bursdagsselskap sammen med alle søskenbarna mine, litt slekt og en haug småunger i dag ettermiddag. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg må ha lagt på meg minst fem kilo i løpet av de tre timene. Spiste meg i hjel på kake, godis, empanadas og pizza. Og så har jeg funnet ut at jeg kan stappe i meg hundre-og-førti Alfajores uten å bli kvalm. Det er SYKT godt! De ser forresten SLIK ut. Noe sandkakelignende med Dulce de Leche i midten og kokos rundt.

Så litt senere på kvelden i dag, dro jeg i selskap til ei anna søt jente i klassen hvor det ble enda mer mat (folk spiser hele tiden her...), prating, fliring og dansing. Ble tatt MASSE bilder, så hvis de legges ut på facebook skal jeg poste noen. Ble dessverre henta litt tidlig fordi vertsmamma skal på jobb i morgen tidlig, men satser på at jeg skal ut med kusina mi i morgen natt. Gleder meg allerede!

Nå er jeg kjempetrøtt. Har vært en sykt lang skoleuke takket være at jeg kjeder meg sånn (siden jeg ikke forstår noe i timene), og jeg har fått minimalt med søvn. I morgen kan jeg ENDELIG sove lenge, og stå opp til en varm dusj, te og rista brød. M-mm.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fine bilder!
Tør jeg spørre hva empanadas er? :P

Marthe sa...

Empanades er en liten "halvmåne" med paideig, og inni der er det forskjellig fyll. Aller vanligst er det med supersalt kjøttdeig og løk, men det er også vanlig med skinke og ost, eller ost og tomat (den jeg synes er best). Det er kjempevanlig å spise i selskaper, familielunsjer og egentlig overalt, og det er SYKT godt.

Skal forresten lage et innlegg om maten her nede snart, så da får du se bilde (med mindre du googler det da naturligvis) :-)

Tonje Blakstad sa...

Åh, jeg savner empanadas!

Anonym sa...

hvorfor ikke:)