lørdag 2. oktober 2010

Ute med de andre AFS-erne

16:41
Image and video hosting by TinyPic
I dag sov jeg lenge før jeg stod opp til frokost, som egentlig var lunsj, men som føltes ut som en middag. Var ute med noen av de andre afs-studentene i går. Møttes på McDonalds og spiste junk, før vi dro 8 stykker i én taxi til et sted hvor det skulle være et eller annet arrangement. Så viste det seg at det bare var for elevene som gikk der, så da hoppet vi 8 stykker i én taxi atter en gang og dro til en restaurant/café/bar/shabbyshabby hvor vi kjøpte cola, peanøtter og chips. Vi fikk servitøren til å tro at vi alle var utvekslingsstudenter, selv om bare 6 av oss faktisk var det, og siden vi var så internasjonale fikk vi en ekstra chips. Gratis. Etter det sa jeg takk for livet og dro hjem og la meg i 4-tida, mens noen av de andre stakk videre ut.

Jeg hadde matteprøve på fredag også. Skal jeg fortelle dere hvor DÅRLIG den gikk eller? For det første skjønner jeg nada av det som blir forklart i timene, jeg er dårlig i matte generelt og når oppgavene står på spansk men masse fagord som ikke finnes i ordboka, nei, da er det faktisk ikke så rart at det går dårlig. Engelskprøven vi hadde her om dagen, derimot! Det var type "plasser disse tingene i riktig kategori: melk, brød, eple, melon, gulrot, nøtter, vann" etc. og så er kategoriene "grønsaker, frukt, melkeprodukter" etc. Hva skal man si? Det blir i det minste én prøve jeg ikke stryker i da :-)

Karaktersystemet i Argentina er veldig forskjellig fra Norge, og på skolen min er det forskjellig fra Argentina igjen. Det normale er å ha karakterer fra 1-10 hvor 10 er det beste. På skolen min derimot, har vi AMS, AS, A og FA, hvorav FA er stryk. 10=AMS, 9-8=AS, 7-6=A, 5-1=FA. For å si det sånn så er det altså veldig stor sjanse for å stryke, og alle her stryker hele tiden. Tror jeg fikk stryk på den første matteprøven jeg hadde, men jeg kom for så vidt midt i pensum, så jeg skjønte jo ingenting. Tar det ikke så veldig hardt må jeg innrømme.

Holder på å forberede en masse blogginnlegg til dere nå, så i dag, i morgen eller i overimorgen kommer det vel en del nytt.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

Anonym sa...

veldig bra skrevet innlegg!
kjekt å lese bloggen din og håper du vil fortsette å skrive! nå har jeg akkurat begynt på med mitt AFS arbeid til Argentina:) hadde aldri trodd det var så mye papirarbeid!
nyyt sommeren! her hjemme er det regn, regn og masse vind.. kan kanskje skjønne at du savner det når du ikke har hatt det på lenge, men her hjemme savner jeg varmen! kos deg videre!:)

Anonym sa...

veldig bra skrevet innlegg!
kjekt å lese bloggen din og håper du vil fortsette å skrive! nå har jeg akkurat begynt på med mitt AFS arbeid til Argentina:) hadde aldri trodd det var så mye papirarbeid!
nyyt sommeren! her hjemme er det regn, regn og masse vind.. kan kanskje skjønne at du savner det når du ikke har hatt det på lenge, men her hjemme savner jeg varmen! kos deg videre!:)

Marthe sa...

Åh, så artig at du skal til Argentina! Hvem er du?? Mye papirarbeid ja, men det er vel kanskje verdt det når man er ferdig;)