onsdag 27. oktober 2010

Sommerferieplaner

23:16

Fredag 26. november blir min siste skoledag dette året og etter det har jeg altså mer eller mindre TRE måneder ferie. Starter ikke på skolen før i slutten av februar! Har allerede en del planer med familien som allerede er avklart, så tenkte å vise dere hvor jeg skal!

  • Helga 26., 27. og 28 november drar jeg med familien til Mendoza hvor vi skal skal bo på spahotell. Mami har nemlig fått oppholdet via jobben, så da takka vi ikke akkurat nei. Type masse bassenger, gjørmebad etc. Og mami nevnte også at maten i restauranten var helt fantastisk god.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
// termas cacheuta

  • I desember blir det antakeligvis en god del bursdagsfeiringer siden Victoria (Tyskland) har bursdag 2., Melissa (USA) har den 9., Ago har den 8., og jeg har bursdag den 10. desember. Vet ikke helt hvordan det skal gå opp though.
     
  • Jula skal i følge planen feires med hele familien. Altså oss 5, besteforeldrene mine og hele haugen med tanter, onkler og søskenbarn. Er ikke helt sikker på hva som pleies å spises under julefeiringa her, men det er vel helt sikkert asado eller noe lignende.

  • Og så dere - SÅ skal jeg og familien ut på langtur! Det er nå bestemt at vi skal til Florianopolis i Brasil!!! I følge mami, papi og google er det visstnok sinnsykt fint der. Tror vi reiser den 26. desember og at vi skal reise med et annet vennepar (om ikke flere) av vertsforeldrene mine. Nedturen though er at vi skal reise med bil. Ja - BIL. Hvis dere gidder å google dere til Florianopolis kan dere jo se hvor langt det er mellom San Juan og Florianopolis. Bruker 16 timer til Buenos Aires liksom, for å gi dere en pekepinn.
    På veien hjem tar vi turen innom Iguazu Falls, som er et fantastisk fossefall, og så skal vi kanskje (mest sannsynlig) innom Paraguay også.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
// google

  • I februar er det kanskje snakk om å dra til Córdoba sammen med Agostina på festival. Cosquin Rock heter festivalen og det hvert år kommer det en masse argentinske band og spiller. Håper, håper, HÅPER jeg kommer meg på festivalen, for jeg har sykt lyst!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
// google

  • Tenkte også å begynne på en sport, og siden vi har tennisbaner i klubben hvor vi er så og si hver søndag, tenkte jeg å begynne på tennis. Kan jo bli artig det, så lenge jeg ikke er den eneste som er dårlig!
  • Resten av tiden kommer jeg nok til å bo ved et eller annet basseng på grunn av varmen. Her har mesteparten av vennene mine basseng i hagen, og hvis ikke drar man enten i en klubb hvor det er basseng, eller så drar man til el Dique de Ullum. Kommer altså ikke til å lide noen nød!

5 kommentarer:

Cecilie sa...

Åh, sykt heldig!!! Åssen er det å begynne midt i skoleåret dems og alt det der egentlig, med tanke på skolen her hjemme osv?

Lykke til med tennisen! ;D

Espen sa...

måå innrømme at jeg ikke er like stor fan av deg, siden du har sommerferie i 3mnd OG at du skal til slike plasser. I Norge er det kaldt og dystert, må jo pakke oss inn i flere lag med klær for å ikke fryse, men fortsett å blogg, følger med :)

Anonym sa...

Du er bare så utrolig heldig, og det unner jeg deg virkelig.
M

Oda sa...

Åååh, herregud, wanna be you!!

Kos de masse! :D

Caro sa...

Nesten i overkant. Kommer vel aldri hjem igjen??