tirsdag 2. november 2010

Hektisk helg

23.43

Har hatt en kjempebra helg! Fredagen dro jeg i bursdag til Charlotte fra Canada sammen med alle jentene fra AFS, og etterpå dro vi ut for å danse. Siden alle er under 18, måtte vi dra dit litt tidlig (eller, 01.00 da) da det er lettere å slippe inn, noe som egentlig gikk ganske lett med et par falske passkopier og "hola, somos extrañjeros". Kan trygt si at dette ikke er Norge! Jeg vil anta at 4/5 av folka inne på klubben var midreårige.

Etterpå dro jeg og Melissa (fra USA) på bensinstasjonen ved siden av og prata til det ble noenlunde lyst slik at vi kunne gå til busstoppet. Er nemlig ikke så veldig trygt å gå langs gatene når det er mørkt. Det er et litt annet nivå av kriminalitet her enn i Norge for å si det slik. Var hjemme i senga mi 7.15. Men det er faktisk helt normalt.

Lørdagen dro jeg i en Cumpleaño de quince til ei jente venninnene mine kjenner. Synes denne bursdagen var mye artigere enn den forrige, siden vi var så og si alle fra 'cuarto año' (klassetrinnet mitt)! Dansa hele denne natta også, og for å si det mildt: jeg er så støl i både armer og bein etter todagers. Herregud, får ikke forklart det en gang! Au. Søndagen dro jeg til klubben sammen med resten av familien for å spise asado. Vi spiste, solte oss og jeg leste bok. Var supertrøtt siden jeg bare hadde sovet 5 timer den natta, og 4 timer dagen før. Er egentlig trøtt hver eneste søndag når jeg tenker meg om, haha.

Men tilbake til lørdagen! BILDER!
Image and video hosting by TinyPic
Julieta y yo.
Image and video hosting by TinyPic
Jentene i klassen som jeg er mest med: Anita, Sofí, Luli, yo, Juli y Sole.
Image and video hosting by TinyPic
Rocío y yo.
Image and video hosting by TinyPic
Sole, yo y Agustina.
Image and video hosting by TinyPic
Så og si alle jentene jeg er sammen med på skolen. Sykt hyggelige, og ikke minst pene, alle sammen!
// facebook

I dag fikk jeg forresten gjort det jeg har villa lenge! Dro inn til sentrum og gikk på café sammen med Cathlin (fra USA)! Vi drakk cappuchino, jeg spiste fruktsalat med is og hun spiste pannekaker med dulce de leche. Og så snakket vi masse om familiene våre, vennene våre, skolene, spansken og generelt alt. Så godt å få prata ordentlig med noen! Og for de som lurer, vi AFS-studentene snakker sammen på spansk. De fleste andre har jeg hørt snakker sammen på engelsk, så det er jo litt kult da!

3 kommentarer:

Espen sa...

seer ut som du har det kjeempebra! ;>

Marie sa...

Høres utrolig kult ut at dere kan sitte og snakke spansk sammen når begge egentlig kjenner engelsk bedre! :)

Anonym sa...

for en flott gjeng!