onsdag 1. desember 2010

Fiesta de egresados

18.38

På lørdag var jeg altså på fiesta de egresados, som er festen for alle avgangselevene på Central, skolen min. Med alle elevene tilsammen var det kanskje 150 elever, og i tillegg til alt av foreldre, søsken og besteforeldre til hver enkelt sier det seg selv at det var mange der! Jeg dro sammen med Juli og Toti litt senere siden vi ikke hadde plasser til middagen. I teorien skulle vi komme til dansinga begynte, men siden vi var litt tidlig (he-he, 1.30), endte vi opp med å komme midt under desserten og utdelinga av nominasjoner. Alle jentene hadde kjempefine kjoler, høye hæler og fiksa hår, mens guttene kom i dress.

Etterpå dro alle ut for å ta bilder og se på fyrverkeriet. Deretter var det klart for vals. Jeg gjentar - vals! Alle avgangselevene måtte danse med en av foreldrene mens de andre klassene stod i en stor ring rundt og så på. Så begynte musikken på ordentlig, foreldrene gikk tilbake til teltet (teltslottet heller...) for å snakke med resten av foreldrene, og alle avgangselevene ++ begynte å danse.

Jeg og noen av jentene på trinnet mitt dro hjem i 7-tiden, men avgangselevene fortsatte dansinga til rundt 9-10 på morgenen. Foreldrene hadde dratt hjem for lenge siden naturligvis. Har utrolig lyst til å komme tilbake om to år for å være med på avgangsfesten til trinnet mitt her, det hadde vært sinnsykt artig!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Ble tatt mange flere bilder, men det er like greit at jeg ikke har funnet de. Jeg tar meg jo aldri bra ut når jeg har danset i 5 timer i strekk likevel ;-)

Ingen kommentarer: