fredag 3. desember 2010

Sommer: varme, sol og basseng

23.06

1. desember var det 38,8 grader ute. Ikke helt det jeg hadde forventet av første dag i desember for å si det slik! Første dagen av sommeren, og hele sommeren skal bli likedan - om enn ikke litt varmere. Bursdagen min nærmer seg også med stormkritt, og det er bare 8 dager igjen! Det er rart å sitte å glede seg til bursdagen sin i shorts og bikini og ikke boblebukse og stilongs, eller å ikke kunne se ut på 1 meter med snø og gradestokken som viser minusgrader. Eller det å stå opp til pakkekalender hver morgen og spise frokost ved kjøkkenvinduet hvor julestjerna henger.

Vanligvis får butikkene i Norge inn julemarsipan, julebrus og julesjokolade i slutten av oktober, mens det eneste som hinter om at jula er på vei, er julepyntavdelinga på Walmart og julelysene utenfor det ene senteret! Og hver gang tenker jeg "lol, jul?" for det føles overhodet ikke slik!

I går var jeg i huset til ei jente sammen med ca. 3/4 av klassen. Veldig surrealistisk å gå til isbutikken halv 2 på natta i shorts og topp for å kjøpe is. Eller å sitte i hagen i 02-tiden i like lite klær og svette. Men sånn gjør man altså her, skal ikke se bort i fra at vi har de samme temperaturene på julaften også! Det skal meg bli en opplevelse... Men det blir bra likevel tror jeg. Jeg gleder meg!
 Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

Ingvild sa...

Så fine bilde du tek Marthe! Veit faktisk ikkje om ej e misunnelig eller om ej syns synd i dej når du sei det e nesten 40 grader. haha...