onsdag 26. januar 2011

Carlos Paz

13.03

Etter å ha tilbrakt hele dagen ved fossefallene startet vi 11 på kvelden i bilen mot Carlos Paz som er en liten (100 000 innbyggere) ferieby 10 minutter unna Cordoba, la ciudad. Her møtte vi mye av slekta og vi bodde for eksempel meg, vertsforeldrene mine, søstrene mine, to tanter, én onkel, to søskenbarn og to familievenner under et og samme tak. Vi var til sammen 12 stykker på det meste! Og noen dager overnattet søskenbarnet til søskenbarna mine også, så da var vi enda flere. Heldigvis var huset stort! Flere soverom og 5 (FEM!) bad. Og svømmebasseng og bassenghus.

De fleste dagene lå vi alle sammen ved (eller i) bassenget, spiste lunsj i huset og Asado til middag på kveldene. Hadde bare totalt avslapning i 5 dager for å si det slik. Kjempedeilig etter å ha kjørt så mye! To av kveldene var vi også nede i sentrum en liten tur for å se oss litt rundt. Vi dro for eksempel på et lite marked hvor de solgte masse egenlagde ting. Kjøpte meg ei kjempefin bok uten linjer som jeg skal bruke til å tegne i. Skal naturligvis legge ut etterhvert! Hadde egentlig veldig lyst til å gå ut noen av nettene, for det skal visstnok være kjempebra klubber der, men jeg drar jo naturligvis ikke alene.

Torsdag den 13. kjørte vi til San Juan sent på kvelden. Turen tok 7 timer og siden det var tordenvær klarte jeg ikke sove i det hele tatt, måtte bare se! Det er faktisk det sykeste tordenværet jeg har sett. Jeg er sikkert på at det lynte 50 ganger per minutt og lynene strakte seg fra den ene enden av himmelen til den andre. Helt utrolig så fascinert jeg ble! Så ankom vi San Juan (<3) klokka 5 på morgenen, og sov noen timer i huset til besteforeldrene mine før vi dro til huset. Hjem, kjære hjem.

Har mest bilder av huset her, fordi jeg var slappere enn slappest med kameraet, men dere får klare dere! 
Image and video hosting by TinyPic
Huset sett nedenfra! Ser mye mindre ut enn det egentlig var.
Image and video hosting by TinyPic
 Image and video hosting by TinyPic
Her spilte vi monopol, kort eller terningspill nesten hele tiden. Jeg har blitt superflink på tall nå etter å ha regnet på spansk med pengene i monopol og 10000!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Deler av Carloz Paz sett fra terassen ved bassenget.
Image and video hosting by TinyPic

Ingen kommentarer: