onsdag 2. februar 2011

127 horas

13.07

I går dro jeg som sagt med Emma og Cathlin på "kino"! Setter kino i "" fordi det var utendørs! Vi gikk inn en inngang i et lite nabolag, fikk tildelt en liten lapp med informasjon om filmen og fant oss plasser blant plaststolene som var oppstilte i rekker. Det hele var egentlig en liten hage, fylt med plaststoler og mennesker, og i den andre enden en kjempestor prosjektorskjerm hvor filmen ble vist. Tror det er utrolig vanskelig å forestille seg hvor magisk det er å sitte i shorts og en lett sommertopp på plaststoler sammen med kanskje hundre andre og se på film, mens den varme vinden blåser i håret og en eller annen siriss spiller like ved. Og hvis du ser opp kan du se alle stjernene og kanskje månen. Går faktisk ikke an å beskrive, må oppleves!

Filmen het som sagt "127 horas" ("127 hours") og handler om en mann som er på tur i Grand Canyon. Han faller og en gigantisk stein moser armen hans inn mot fjellveggen i en bergsprekk, og der blir han altså stående fast i 127 timer. Eller fra lørdag til torsdag var det vel. Det hele ender med at han... skjærer av seg armen, og det tror jeg faktisk er noe av det mest groteske jeg har sett. Eller, jeg ikke så mye, endte opp med å holde hendene foran ansiktet i likhet med de fleste andre i hagen fordi det var så sterkt. Filmen er forresten basert på en sann historie og hovedpersonen lever fortsatt den dag i dag. Wow. Men, filmen var kjempebra, musikken var kjempebra og jeg anbefaler på det sterkeste å se den.





Vi rakk dessverre ikke å gå ut å spise først siden Emma var i klubben og jeg dro ut sammen med jentene etter siestaen. Mange av jentene som har kommet hjem fra ferie nå, så det var masse å snakke om!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Ingen kommentarer: