onsdag 9. februar 2011

Sushi med Cati og Emma

12.13

Rhodos, 24. oktober 2009
"En annen dag dro vi inn til Rhodos by, hvor vi for det meste oppholdt oss i gamlebyen. Her var det egentlig helt nydelig, men jeg var jo selvfølgelig helt dau pga. varmen."

Haha, jeg må bare le. Det var kanskje 25 grader max og jeg skrev at jeg døde i varmen? Nå BOR jeg i 40 grader og klager ikke en gang når jeg sitter i en klam buss og kjenner svettedråpene renne fra kneet (jeg sa jeg hadde oppdaget nye svettekjertler...).


I går kveld dro jeg med jentene fra AFS og Rotary, Cathlin og Emma, på restaurant og spiste SUSHI! Det har jeg aldri spist før, men det var sinnsykt godt! Restauranten var kjempefin, og både interiøret, betjeningen og maten var kjempebra. Ok, ikke av interesse for dere, men jeg skriver det likevel. Etterpå skulle vi egentlig på utekinoen igjen, men på grunn av regn (regn og regn, vi snakker et par dråper) var det stengt. Vi ble litt småskuffet og dro for å spise is på Grido i stedet. Er faktisk ikke noe som slår 'Crema Cookie' og 'Almendrado' (mandelis) på Grido når man har lyst på is!

Men så dere, i dag hadde jeg min første litt skumle bussopplevelse! Har sett flere ganger at buss 35 går forbi huset mitt - begge veier - men jeg har aldri tatt den før. I går etter å ha spist is i sentrum, kom 35 først av flere mulige, så jeg tenkte "jaja, tar den første og beste jeg" og hoppet på. Ja, for å si det sånn så dro bussen til helvete i feil retning! Jeg bor på vestsiden av byen og bussen kjørte østover. I begynnelsen gikk det bra, men så fikk jeg litt angst når jeg ikke lenger klarte å holde rede på om bussen kjørte nordover eller østover. Flere og flere gikk av, og vi kjørte - trodde jeg da - lengre og lengre ut i gokk. Etter en halvtime viste det seg plutselig at jeg var kommet på vestsiden igjen, og DA var jeg lettet. Etter en tre kvarters busstur var jeg helt alene på bussen og klokka var 11, men jeg kom i det minste fram! Note to selv; ikke utforsk bussruter sent på kvelden og i regnvær...
Image and video hosting by TinyPic
Hilsen ei som har lært. Kos dere i Norge, i morgen skal jeg på utekino igjen! Forhåpentligvis uten regn denne gangen.

1 kommentar:

Hanne sa...

herregud, tror jeg hadde frika ut om jeg hadde sittet på den bussen!

Kjempefin blogg :D