tirsdag 1. februar 2011

Cosquin Rock

00.16

I dag har jeg faktisk ikke gjort noen ting. Helt seriøst, ingenting! Sov til og med siesta i 3 timer fordi jeg hadde så lite å gjøre på. I morgen blir en bedre dag though! Skal ut å spise med Emma og Cathlin i sentrum før vi skal se en filmen "127 horas" (originaltittelen er vel "127 hours"?). Aner ikke hva den handler om eller hvor gammel den er, hang meg bare på jeg.

Og så dere! Nå er jeg halvveis på vei til å komme meg på festival! Agostina har allerede invitert meg med og i dag spurte jeg vertsforeldrene som sa ja! Altså, etter forsikringer om å være veldig forsiktig og alt det der. Både Agostina og Gabriel skal dra (foreløpig - faren har sagt ja, og så nei, så vi satser på et nytt ja), og siden de er søskenbarna mine er vel det grunnen for at jeg får dra. MEN. Stort men. AFS har en regel som sier at utvekslingseleven ikke har lov å reise alene (uten AFS-frivillige eller med en voksen person) før etter 6 måneder i vertslandet. Mine 6 måneder er den 20. februar, og festivalen er 11.-13. februar. Men AFS her i San Juan sier også at de ikke er så veldig strenge på reglene for reise hvis utvekslingseleven har oppført seg bra så langt. Og så må jeg naturligvis få lov av mamma og pappa til å dra, men det får jeg. Skal ringe å snakke med AFS i morgen, og forhåpentlig får jeg svar da, og ikke må vente en evighet!

Festivalen heter forresten Cosquin Rock og holdes i Cosquin 10 minutter utenfor byen Cordoba. Dit kommer kjente Argentinske rockeband og folk fra hele Argentina kommer for å se/høre på. Også varer den som sagt fra 11.-13. februar. Kryss fingrene for meg da!

Så må jeg bare fortelle dere noe komisk om gata mi. Så og si alle av vennene mine som har kjørt i gata mi i forbindelse med å hente meg og lignende, har noe skjedd med bilen. En presterte å rygge rett inni en parkert bil, slik at den parkerte bilen havna med bakdelen i grøfta. En annen klarte rett å slett å kjøre ned i grøfta, og grøftene her er ikke bare bare altså (fikk den heldigvis lett opp igjen)! Og han siste fikk rett og slett ikke gasspedalen til å fungere. Sykt komisk, stod der sikkert i 15 minutter uten å få bilen til å fungere. Fikk meg en god latter i hvert fal! Og det er vel kanskje noe av grunnen til at jeg liker at det er 18 års aldersgrense på lappen i Norge og ikke 16/17, haha.

Og så legger jeg ved noen bilder som ikke er relevante i det hele tatt, men hvem bryr seg likevel. Bildene er fra tidligere i sommer da vi fortsatt var de fleste jentene hjemme i San Juan!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Jose, Mica, Vale y yo.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Fant nettopp ut at Kråkesølv kommer på Tahitifestivalen i Kristiansund i Juni. Jeg kommer tilbake i juli. Det var litt... Kjipt.

3 kommentarer:

Cecilie sa...

Vetikke om du har sett 127 Hours (som originaltittelen er) enda, men uansett.. GLED DEG!

Eirin sa...

stikk på malakoff 22-23 juli da vettu :D

Silje Louise sa...

Er inne på bloggen din for første gang nå, og må si at jeg liker den kjempegodt! :) Det høres så utrolig spennende ut å bo i Argentina! Veldig gøy å lese om :D

Kunne du forresten spansk før du dro?