onsdag 23. februar 2011

Hvordan man ikke sender en pakke på posten

18.22

Herregud, må bare fortelle dere hva jeg brukte hele morgenen min på i dag.
Planen var å dra på skolen for å skrive meg inn for dette året og deretter dra til Correo Argentina for å sende to pakker for Cathlin (som er opptatt på universitetet hver morgen). For å sende pakkene kan man bare dra mandag, onsdag og fredag fra 8 til 13 på morgenen/dagtid. Dermed stod jeg opp klokka 9, pakka med meg skoleskjorta og de to pakkene og satt på bussen klokka 10. Jeg gikk av ved skolen, dro på meg skjorta og gikk inn til å bli fortalt at jeg måtte komme tilbake enten den 3. eller 4. mars. Jaja, ok, greit nok. Jeg gikk ut, satt fra meg den ene pakken (som var ei skrivebok) og veska oppå for å mose nedi skoleskjorta. Så raska jeg med meg veska og sprang til busstoppet.

Da jeg ankom sentrum og hadde gått ett kvartal tenker jeg, "Oi, i svarte, skriveboka!!!", og da hadde jeg naturligvis prestert å glemme den igjen utenfor skolen min. Jeg sprang til busstoppet og ankom skolen en halvtime etter at jeg hadde vært der sist. Heldigvis var skriveboka på akkurat samme sted som jeg hadde forlatt den. Gikk på bussen atter en gang, og ankom postkontoret klokka 10.50. Stod en liten evighet i kø før jeg endelig nådde kassa og fikk kjøpt to småkasser til pakkene. Selvfølgelig hadde jeg ikke penn og måtte pent spørre en politimann om å få låne. Ok... Så skrev jeg på adressene og stilte meg i køa på nytt. Da jeg nådde fram ble jeg fortalt at jeg måtte gå gjennom en gang for å komme til ei ny kasse hvor de kunne sjekke pakkene før sending.

Etter å ha funnet ut hvor kassa faktisk befant seg var det en av de på posten som kom forbi og sa "du, vet du hva? Han som pleier å være her har nettopp gått. Han jobber mellom 9 og 12 og nå er klokka... 12.10. Kom tilbake på fredag klokka 9 du!". Så da måtte jeg fint akseptere at etter å ha tilbrakt hele morgenen på buss og på postkontoret hadde jeg ikke fått gjort noen verdens ting og måtte dra med meg pakkene på BUSSEN tilbake til huset hvor jeg var hjemme 13.00. Irritert? Ja.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Nye øredobber forresten. Kostet 40 kroner - billigbillig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kløne :D

Anonym sa...

og hva har jeg sagt om mer shopping?!

Marthe sa...

Anonym 2/mamma: kjøpte de for en 2-3 ukers tid, så slutt å klag. Hadde bare disse bildene tilgjendelig til innlegget.

Anonym sa...

hmmm
Glad i deg lell :)