tirsdag 1. mars 2011

Yeah, I'm really here

04.29

Nå har de nye AFS-jentene ankommet San Juan! På lørdag valgte jeg å legge meg tidlig i stedet for å gå ut, og stod opp klokken 7 (SJU!!!) for å møte på terminalen 8.30! Det var meg, Cathlin, Charlotte og Laura av oss utveklingsstudentene som var der, de "vorende" vertsfamiliene og noen AFS-frivillige som dannet en fin liten velkomstgruppe til de gikk av bussen. Vi hadde stort AFS-flagg, "Bienvenida"-plakater og vi jentene hadde laget i stand noen smågaver som de fikk da vi presenterte oss.

Og det med presenteringa er et kapittel for seg selv, for det var sykt komisk. Vi jentene var sykt nervøse alle sammen for vi ante jo ikke hvem vi skulle møte eller hva vi skulle si til de. Da vi endelig fikk mannet oss opp og og banet oss vei gjennom mengden til jentene ble det mye "eee... hola... uuh... si...". Cathlin fikk oppdraget på å snakke siden hun snakker engelsk (engelsken min er så rusten nå, husker ingenting!), men fordi hun var så nervøs og oppspilt begynte hun å snakke spansk likevel så jeg måtte si "Cathlin, engelsk!" til henne flere ganger. Da vi kom til Jenica fra USA sa hun "Oh, I didn't know you were here!" og så presterte Cathlin å svare "yeah, I'm really here" med tidenes mest oppspilte øyne. Så tok vi gruppebilder og de nye jentene dro "hjem" sammen med familiene sine.

Etterpå dro vi 4 på café for å spise frokost og prate. På terminalen hadde hun ene frivillige spurt oss om når vi hadde følt oss som ekte "Sanjuaninas" så vi ble sittende å prate lenge om det. Jeg tror jeg følte meg ekte "Sanjuanina" da jeg ikke lenger var nervøs for å ta buss, og da jeg lærte meg hvilke busser jeg kunne ta dit og dit. Eller da jeg ringte og bestilte en taxi alene for første gang. Bare slike små ting som gjør at man føler at "her bor jeg", tenkte bare å nevne det.

Ellers har jeg det fortsatt bra, og det innlegget som heter "who's got their claws in you my friend" ble faktisk skrevet den dagen, men av en eller annen grunn ble det lagret i utkast. Så det ikke før nå, så det ble postet 5 dager forsinket. Jaja.
Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

Anonym sa...

søt bilde