fredag 29. april 2011

Mientras exísta un niño, el círco no moríra jamás

21.31
Image and video hosting by TinyPic
"Så lenge det eksisterer et barn, vil sirkuset aldri noensinne dø..."

Fredagen på kveldstid skulle vi egentlig på kino alle sammen, men så endte vi opp på sirkus i stedet! Hadde egentlig planer om å dra med Sofi en dag, men når jeg først dro med familien var det helt greit! Hadde egentlig trodd at "jaja, nå skal vi på et pittelite sirkus med en masse klovner og en hest" og tenkte at jeg kom til å råkjede meg mens søstrene mine var superoppglødde, men så ble det nesten helt omvendt! Jeg hadde det kjempeartig, og det inneholdt SÅ mye mer enn det jeg hadde forventet.

Sirkusteltet var GIGANTISK med plass til hundrevis av mennesker. Scenen var også enorm. Kanskje det bare er veldig, veldig lenge siden jeg dro på sirkus som barn med en hest og et par klovner i et kjempelite telt, eller så husker jeg dårlig, men dette var i så fall i en helt annen klasse! Vel, ingenting er underdrevet i Argentina for å si det sånn, og dette var intet unntak. Den største forskjellen fra sirkusene i Norge, er at her brukes det ikke dyr! Det er faktisk forbudt (noe jeg synes er helt kjempebra, uten å ytre meningene mine mer om den saken), så det var bare mennesker med i showet.

Blir litt tørt å skrive hvordan det foregikk, så jeg har en del bilder å legge ut. Under de første innslagene brukte jeg bare den innstillingen uten blitz (P), men siden den tok verre bilder enn søstera mi på 3 kunne gjort, ble jeg nesten tvunget til å utforske innstillingene på kameraet litt bedre. De første bildene på P ble for så vidt ganske bra på sin måte, men skal poste de i et eget innlegg!
Image and video hosting by TinyPic
Øksekasting uten å se...
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
"Pirater" som slynget seg opp i luften og landet i nettet.
Image and video hosting by TinyPic
Slangemannen. Ja, han står på bena, ikke armene. Har bare ett ord for den forestillinga - SYKT (og au fordi jeg fikk jævlig vondt av å se på).
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
På de to øvrige bildene er det SJU motorsykler som kjører rundt i en kule samtidig. Wow. På bilde nr. 2 skrudde de av alle lysene i salen og bare lysene som var festet på syklene lyste.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Etter forestillingen (11 på kvelden) dro vi og spiste pancho (pølse i brød) ved en av bodene som står langs gatene og spiste den mens vi satt på fortauet - hele familien - noe jeg synes var en kjempefin avslutning på kvelden siden det å spise pancho faktisk er forferdelig argentinsk (eller fra San Juan). Her er det alltid pancho som er nattmat etter å ha vært ute og danset, eller bare av en eller annen grunn er ute på nattestid.

Ingen kommentarer: