lørdag 28. mai 2011

Puerto Iguazu dag 5, del 1

16.59
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Den 12. mai rundt 8 på morgenen ankom vi en liten landsby i Misiones hvor vi stoppet og spiste frokost. Luftfuktigheten var skyhøy (i likhet med da jeg var her i januar) og kvalmende trengende, og selv om det var tidlig på morgenen, var det varmt ute i motsetning til San Juan. Må si jeg likte Misiones mye bedre når det ikke var så varmt at svetten rant ned ryggen min, men temperaturen holdt seg på et levelig nivå. Det er virkelig noe annet å oppleve noe uten å tenke "det er varmt, jeg koker, få meg vekk herfra!" 5 ganger i minuttet, slik jeg tenkte da jeg var her i sommerferien!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video 
hosting by TinyPic
Etter frokost fortsatte vi mot noen gruver hvor de utvinner nydelige steiner og bergkrystaller. Her fikk vi blant annet se hvordan de så ut mens de fortsatt stod i fjellet.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Hvis du holdt venstre hånd på krystallen og høyre hånd mot solen kom du til å oppnå det steinen betydde. Hvis jeg husker riktig betydde steinen vi holdt på - en hvit en - "vennskap" eller noe slikt. De lilla steinene stod for "evig kjærlighet".
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Matteo (Italia).
Image and video hosting by TinyPic
Og etterpå brukte vi opp alle pengene våre på suvernirbutikken som var fyllt til randen med farger og nydelige steiner:
Image and video hosting by TinyPic
Del 2 av den første dagen i Puerto Iguazu kommer snart!

Ingen kommentarer: