lørdag 28. mai 2011

Salta dag 3, rafting

20.52

Den tredje dagen (10. mai) stod vi opp klokken 7 på morgenen og dro på rafting ved en elv noen timers kjøretur unna Salta. Blide og fornøyde i 9-tiden på morgenen:
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Hele gruppen (vi var to grupper) samlet før vi gikk ned til elven og satte oss i båtene.
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Haha, jeg nesten dør av latter hver gang jeg ser dette bildet. Ansiktet mitt som lyser av frykt og det samme - om ikke verre - av ansiktet til hun til venstre! Og så det hele satt sammen med ansiktet på lederen som bare ler. Sykt komisk.
Image and video hosting by TinyPic
Det var helt sykt artig å rafte, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før i Norge! Redselsblandet fryd kan det vel kalles, for noen ganger var jeg livredd for å dette utfor og havne i elven, men samtidig var det så sykt gøy at jeg egentlig ikke klarte å bestemme meg for hva jeg skulle føle.

Rundt 1 var gruppa mi ferdig og vi dro tilbake til bussen for å spise lunsj før vi etterpå dro tilbake til el dique (demningen) for å vente på den andre gruppa. Saltaområdet er så utrolig fint, og jeg elsket hver bit av det!

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Dette ligner jo nesten litt på Norge!
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Julian (Sveits) og meg.
Image and video hosting by TinyPic
Siden dette var siste kvelden vi hadde på hotellet i Salta bestemte lederne at de som hadde lyst fikk dra på bar, så da endte hele gjengen opp på et folklorested hvor de spilte typisk musikk fra Salta og danset folklore - det vil si, helt til vi tok over dansegulvet. Den ene dommeren fra x-factor Argentina ankom også stedet mens vi var der så da fikk vi tatt bilder med han også. Salta har forresten sitt eget øl som heter... vel, SALTA, så da ble det prøvesmaking også. Da vi ankom hotellet vårt i 2-tiden på nattet fant vi ut at siden det var siste kvelden i Salta måtte vi jo lage i stand noe, og dermed ble det fest for alle utvekslingsstudentene i fløyen vår som vi nesten hadde helt for oss selv. Det ble mer enn vellykket for å si det slik, og da vi stod opp klokken 7 på morgenen etter knapt to timer søvn var det en eim av røyklukt i hele gangen, i tillegg til at vi hadde en regning på 90 pesos fra minibaren... Ops. Men det var vel verdt det!

Salta var fantastisk!

1 kommentar:

Fevåg sa...

Rafting såå skikkelig kult ut! ;D

Priceless ansiktsutrykk btw