lørdag 7. januar 2012

Tanzania

Om to uker og fem dager befinner jeg meg her:
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Sources: 1 / 2 / 3 / 4 / 5

Dere vet den konkurransen jeg skrev om for noen måneder siden? Vel, vi vant. Sinnsykt. Ergo; VI SKAL TIL TANZANIA! Reiser sammen med to venninner som var på laget mitt, Ida og Marit, i tillegg til et annet lag og en representant fra Kirkens Nødhjelp. Vi fikk tilsendt reiseinformasjon i går, og vi skal blant annet på safari i Mikumi Nasjonalpark, besøke byen Iringa inne i landet, utforske Tanzanias tidligere hovedstad og største by Dar es Salaam og dra til Zanzibar. På de forskjellige stedene skal vi besøke prosjekter som Kirkens Nødhjelp driver, som blant annet i forbindelse med HIV/aidsproblematikk, låne- og sparegrupper og klimatilpasning. Vi skal også møte en gruppe kvinner i VICOBA som arbeider for kvinners rettigheter. På Zanzibar skal vi få se hva som gjøres for samarbeid mellom muslimer og kristne.

Dette kan jo faktisk ikke bli noe annet enn fantastisk bra, jeg gleder meg kjempemye. Vi reiser den 26. januar, og kommer hjem 5. februar, så vi får ca. åtte dager der nede (ekskludert de to som går med til reise). En helg i Iringa, en dag på safari, noen dager i Dar es Salaam og rundt 3-4 dager på Zanzibar hvor vi i tillegg til prosjekter skal få litt tid til å ligge på stranden.

Kommer med mer informasjon om de forskjellige stedene og prosjektene når jeg får det tilsendt fra Kirkens Nødhjelp! Er det noen spørsmål er det for så vidt bare å spørre.

2 kommentarer:

Egil sa...

Dessuten har pappa`n din vært på toppen av det store fjellet i bildet :-))

Anonym sa...

Har vært der! :D Det blir utrolig for deg!!! Tanzania er et fantastisk land!! :D:D

- Martha :D