mandag 27. oktober 2014

Tanzania dag 9, Dar es Salaam og Zanzibar

3. februar 2012
"så kom endelig dagen hvor vi skulle reise til Zanzibar, og den har vi ventet lenge på! Vi stod opp kjempetidlig og tok båten som gikk kl. 7.00. Båten var heldigvis av den hurtige sorten, så vi kom fram ganske fort. På vei dit var det tidenes vind, så alt av skjorter og hår flagret fram og tilbake."
"Vel framme sjekket vi inn på strandhotellet vårt og dro ut i Stone Town for å besøke noen prosjekter. Det første var UPENDO, som jeg synes var utrolig spennende. De utdanner kvinner til å sy, og noen blir videre ansatt som syerske for butikken de driver. Alle klærne er laget av tradisjonelle kangaer som er sydd til ganske moderne klær. Kjøpte meg et kjempefint skjørt."
"Etterpå besøkte vi InterFaith som jobber for fred mellom muslimer og kristne. Det var egentlig bare helt OK, forventet kanskje litt mer. Vi spiste lunsj på en kjempefin restaurant med sjøutsikt, før vi gikk mot kangamarkedet. Kjøpte meg tre stykker for jeg tenkte å lage litt putevar og sånt av det."
"Etter å ha ligget litt i ettermiddagssola spiste vi middag på hotellrestauranten. Servicen var kjempegod og maten var nesten enda bedre! Spiste faktisk vortesvin og det er jo ganske kult. Jeg har spist Pumba!"

Ingen kommentarer: